Alla inlägg under april 2010

Av Kottis - 1 april 2010 20:18

men har för alldel blivit ganska trivsam. Det smyger sig in lite vårtecken och påskpynt här och där.....

Fransk chokladtårta...blir det till eftermiddagskaffet i morgon...sommargrannarna är på plats...har rullat små gula marsipanägg...garnerar tårtan med gräddrundlar och äggen..riktigt påskigt...

Eftermiddagsdans idag...fjärde gången sedan jag återupptäckte det nöjet...är inte övertygad att det blir så många fler...jodå...jag dansar..musiken spelar gamla godingar ..allt är som det skall...men jag längtar ändå hem till stillheten... räfsan och trädgården.... mitt i dansen känns tomheten inom mig som Kaj Munchs skriet....

I en annan tid...var Påsken den stora högtiden...en gång berättade jag om den 4:e vise mannen..han som hela tiden letade efter det nyfödda barnet...han som alltid kom lite för sent...år efter år letade han...barnet blev vuxet men han kom hela tiden fram just när den han sökte hade gått vidare...Efter fyrtio år kom han till Jerusalem...för att där få veta att en man vid namn Jesus skulle korsfästas...det enda han kunde göra vara att erbjuda sig att...bära det tunga korset upp mot Galgberget....efter detta blev världen aldrig sig riktigt lik.....

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Gotlands-Tant som lägger ett ständigt pågående livspuzzel.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards