Alla inlägg den 27 mars 2010

Av Kottis - 27 mars 2010 22:26

 

 

släckte solidariskt ner belysningen mellan kl. 20.20 - 21.30..hade inget emot att samtidigt stänga av TV:n ...Att söka Julia tycker jag inte är särskilt kul...såg slutet på Körslaget...tydligen var det oklart vem som skulle åka ur...och mig kvittar det lika...

Har hårdjobbat i trädgården...det är nu det riktiga livet börjar...Snöplogen hade inte bara skyfflat undan snön från nedfartsvägen utan även det mesta av gruset ut på gräskanterna...räfsa det tillbaka...mest för att slippa höra ljudet av smattrande sten när jag kör med klipparen i sommar... Fortsatte med att kärra sand i håligheterna där vägbeläggningen nästan har gett upp under tjällossningen...klippte i förbifarten ner en ordentligt uppvuxen rosenhäck...avslutade dagen utomhus  när regnet började komma in från sydost och kroppen känns ordentligt mörbultad...

En omelett...kaffe...rapport...läsa ut en bok....fyller inte på mera i den här dagen..huvudet under vingen.....nöjd med mitt dagsverke...

 

Av Kottis - 27 mars 2010 08:21

i min nya skrivbok...känner mig som en förstaklassare..

Har flyttat från min gamla skola...där allt var välkänt på gott och ont...men hittar nog formen här... ganska snart...tror jag..

Har datorn strategiskt placerad till v. om altandörren...ser en flik av trädgården....fågelbordet som snart har spelat ut sin roll...trädgårdsmöbeln..fortfarande malplacerad...men klockan ställs fram i morgon och med den trädgårdsmöbeln..sagt och gjort.

Bor i min del av av en ombyggd ladugårdslänga..var en gång mina föräldras svinhus...nu huserar här hunden Frille...katterna Jussi och Nisse och så jag...matte...Har fortfarande inte hämtat tidningen...men brasan knastrar i kaminen...Nisse lurar på talgoxarna.....

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Gotlands-Tant som lägger ett ständigt pågående livspuzzel.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards